Qui som

Història

Qui som - 1El 19 de març de 1890 s’inaugurà l’Escola Sant Josep que fou la primera fundació de l’actual Salle Barceloneta. En els primers anys només constava d’una planta baixa per a les aules que s’obria a un gran pati davant del carrer Mediterrani i d’una primera planta per a les dependències de la Comunitat de Germans; a la part del darrere de l’edifici s’hi localitzava un petit hort jardí.

L’escola començà la seva trajectòria escolar amb 200 alumnes i 4 Germans gràcies a la subvenció de Dorotea de Chopieta que en morir encarregà als seus fills de continuar amb l’Escola de Sant Josep. Però aquesta trajectòria escolar va ser interrompuda en dos moments de la història recent de Catalunya : durant la Setmana Tràgica de 1909, i al llarg del mes de juliol de 1936, a les primeries de la Guerra Civil. Després del primer incendi es reconstruí ràpidament l’escola. Però el segon, marcà un punt i a part en La Història de la nostra escola que quedà pràcticament destruïda i només conservada en la memòria dels antics alumnes i d’uns pocs documents que avui encara es conserven.

Aquest punt i a part es reprengué quan es decidí de reconstruir l’escola. Acció que es culminà amb la inauguració de l’actual edificació de La Salle Barceloneta pels volts de l’octubre de 1957. El 2 d’octubre de 1957, després d’un parèntesi de 21 anys, recomençaren les classes 245 alumnes nous; i 3 Germans i 2 Professors reprendrien la tasca educativa entre els tallers i 9 aules. El pati era potser l’espai més atractiu per a uns joves adolescents que vivien en un barri de 80.000 habitants sense llocs d’esbarjo.Aquest punt i a part es reprengué quan es decidí de reconstruir l’escola. Acció que es culminà amb la inauguració de l’actual edificació de La Salle Barceloneta pels volts de l’octubre de 1957. El 2 d’octubre de 1957, després d’un parèntesi de 21 anys, recomençaren les classes 245 alumnes nous; i 3 Germans i 2 Professors reprendrien la tasca educativa entre els tallers i 9 aules. El pati era potser l’espai més atractiu per a uns joves adolescents que vivien en un barri de 80.000 habitants sense llocs d’esbarjo.

Qui som - 2

De mica en mica i any rere any l’escola s’amplià i després de tres anys, el 1960 es reconegué com a escola nocturna en les especialitats de Mecànic ajustador, Mecànic torner, Fusteria, Electricitat, Instal·lador i Muntador. Comptava també amb 5 cursos de Primària i el Batxillerat diürn i nocturn com a filial de l’Institut Ausiàs March.

La dècada dels seixanta foren anys de creixement; de creació de multituds d’activitats per a la nostra escola i d’ampliació de l’edifici car el 1963 s’hi construiren dos pisos més.

Qui som - 3

Durant els anys setanta l’escola es decantà per alguns dels cursos que amb posteriors reordenacions van finalitzar o que amb la implantació de la Reforma acabaren el curs 1999 2000: l’EGB, el BUP i l’FP-I.

Qui som - 4A l’entrada dels vuitanta l’escola comptava amb 1.000 alumnes. A finals dels noranta s’adapta a les noves necessitats de la societat catalana i torna a renovar se per oferir, un cop encetada la Reforma, el Batxillerat i els Cicles Formatius de Grau Mitjà que són el relleu de l’antic BUP i l’antiga FP.

De la història que ha de venir… nosaltres -germans, professorat i alumnat- serem els protagonistes i junts l’anirem construint.

Estimem i respectem La Salle Barceloneta! 

Matrícula 2017-2018
Matrícula 2017-2018
CFGS Animacions 3D, jocs i entorns interactius
CFGS Animacions 3D, jocs i entorns interactius

La Salle

PAPAM 2017

125 anys
125 anys
Sallenet 3.0
Sallenet 3.0
Propers esdeveniments
    Calendari
    juliol 2017
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « jun   ago »
          1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31       

    Ús de cookies

    Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR